pomysłowo

Kupując w kiosku słodkiego dopalacza nie bez pewnego smutku pomyślałem sobie o … najnowszym pomyśle Komisji Europejskiej. Już niedługo wszystkie paczki papierosów mogą wyglądać tak samo – bez względu na markę.

Opakowania miałyby być bez loga firmowego – tylko nazwa.

Cel jasny (przynajmniej w założeniach) – ograniczyć palenie.

Nie palę, więc do sprawy podchodzę trochę z estetycznego punktu widzenia. Z praktycznej strony to chyba ukłon w kierunku przemytników – a na pewno ułatwienie.
Gdzieś w głowie kołacze mi się również pytanie – czy to, co widzę na paczce ma jakiś wpływ na moją decyzję o paleniu? Do tej pory przeróżne zabiegi wizualne – typograficzne, graficzne, zdjęciowe – bardziej wywoływały dyskusję w środowisku umownie reklamowym, a nie w środowisku palaczy.

Gdzieś pomiędzy tym wszystkim leży prawo do posługiwania się firmy swoim znakiem/marką.

Wielopoziomowy problem się z tego robi, ale chyba nie od właściwej strony się do niego zabierają urzędnicy. Po krzywiźnie banana, kształcie/wielkości marchewki przyszła pora na kolejne zadania.

Rada: Go on!


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s