unifikacyjnie

Co oznacza dobry design? Podświadomie się to czuje i zwraca na niego uwagę, nawet, jeśli tylko „dobry design” znaczy wyróżniający się, inny, etc.
Rzecz jasna zawsze zależy w kontekście czego/jakiego medium/środku wyrazu na to spojrzeć.

W powyższym kontekście przypomniałem sobie o temacie, o którym chciałem już wcześnie napisać sygnalną notkę na blogu.

W lutym tego roku z zainteresowaniem śledziłem videorelację z konferencji TED (Technology, Entertainment, Design), która w naszych mediach wspominana była głównie w blogosferze i głównie w kontekście osoby Jacka Utko. Polecam wywiad i nagranie:

Wracając do designu – mam głębokie przekonanie, że multiunifikacyjna era dopiero się zaczęła. Urządzenia i środowisko wokół stają się coraz bardziej wielowymiarowe, łączące w sobie różne funkcje i generując zróżnicowane komunikaty, a także dając wielorakie możliwości w myśl zasady Xw1 (X w jednym).

Wystąpienie Jacka Utko i całą dyskusję na temat prasy drukowanej i jej śmierci można sprowadzić do porównania – np. w czym Kindle Amazona (w kontekście prasy i e-prasy, rozrywki, komunikacji, informacji, etc.) jest lepszy od Faktu.

Grupa docelowa, strategia dotarcia, cel, model biznesowy, treść, … ?

I tak wszystko napędzają magiczne cyferki – to twarda kalkulacja, Fakt ciągle na szczycie (wg. danych ZKDP).

I tak wszystko napędza design – to teza z konferencji TED.

Rada: Redesign yourself!


2 comments

  1. dostęp do wielowymiarowości za pomocą poręcznego urządzenia – to jest to… Pewnie jest w nas taka bajkowa tęsknota: „stoliczku nakryj się”.
    Głęboko ludzkie, acz czasem nad wyraz naiwne.🙂


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s