webart_2

Patrząc na całokształt zagadnienia tzw. sztuki w internecie nie sposób pominąć galerii, czy muzeum online. Najczęściej jest to rodzaj portalu, rozbudowanego portfolia prezentującego zbiory. Rzadziej przyjmuje to formę komplementarną do prezentowanych na wystawach obiektów, a jeszcze rzadziej robi się niezależne projekty online. A szkoda.

Coudal Parents… design, advertising and interactive studio in Chicago, as an ongoing experiment in web publishing, design and commerce – i inicjatywa MoOM. Zbiór linków i informacji o galeriach, zarówno tych wielkich i znanych, jak chociażby Rijksmuseum, aż po niszowe eksperymenty, które nie mają szansy zaistnieć poza wirtualną rzeczywistością.

I pod tym kątem warto przekopać się przez “zbiory” MoOM.

Samo słowo „muzeum” też za bardzo nie pasuje do wirtualnego świata, ale jak zauważa Coudal – The curation makes the museum. Zabawiając się zatem w kuratora, który ma za zadanie wygrzebać coś interesującego polecam:

1. W kontekście potencjału jaki niesie nostalgia. NY Times dostrzega jej reklamową siłę. Jest ona ciepła, miła, a co najważniejsze przefiltrowana. Sprawia, że czujemy się lepiej i wiedzeni tym poczuciem łatwiej wchłaniamy vintage advertising. Galeria oldsmobili i pięknych kobiet?

skoda_moom

2. W kontekście marzeń o podboju kosmosu i … dziwnych ubrań. Wired.

german-pressure-sut_moom

3. W kontekście rosnącej popularności – przynajmniej wśród moich znajomych – blogów i portali prezentujących design. Jako oryginalne źródło inspiracji.

casio_1982-calc-watch-_moom

4. W kontekście bardziej skutecznych mediów reklamowych – czyli pstryczek w nos projektom custom publishing. Zbiór okładek z powieści Philipa K. Dick’a. Ubik. Tym razem bez żadnych aluzji związanych ze słowem.

ubik_r

To tylko drobny wycinek, a tak naprawdę interesująca podróż w poszukiwaniu przejawów sztuki. Mam nieodparte wrażenie, że webart jest postrzegany przez powyższą perspektywę. A może nie?

Rada: ?


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s