„inspirująco”

Sam nie wiem dlaczego po dzisiejszym szkoleniu z Google AdWords naszły mnie refleksje na temat „inspiracji”, chyba dlatego, że najbardziej inspiruje Google.

Rok 2003 – Nowy Jork, Wielkie Jabłko, Miasto, które nigdy nie śpi i które każde oblicze ma równie interesujące, wnoszące coś nowego w trakcie poznawania.

Księgarnia Strand Book Store. Wielka, letnia wyprzedaż albumów fotograficznych (70% off). W rogu zakurzony album z fotografiami Guya Bourdina Exhibit A.

gbourdin

Znaczące wydarzenie? Dla mnie tak – znalazłem temat pracy magisterskiej, temat do paru publikacji, temat do wykładów.

gbourdin

Znaczące wydarzenie? Dla Madonny również – po wystawie w londyńskim Victoria and Albert Museum, ma motyw przewodni do teledysku Hollywood.

Hollywood – to przykład jak szumnie, z pełną świadomością celu, pogrywać z mediami. Na początku rusza proces o plagiat, wytoczony przez Samuela Bourdina, syna zmarłego w 1991 fotografa. Równolegle z zainteresowaniem mediów odżywa fascynacja zdjęciami Francuza – świetna retrospektywa w paryskiej Jeu de Paume tylko podgrzewa atmosferę – rośnie napięcie wokół Madonny, która w doskonale kreatywny sposób wykorzystuje szumny „skandal”.

Finalnie – równe znaczące wydarzenie dla Guya Bourdina.

Na końcu małe podsumowanie wczorajszego KrakSpotu i wystąpienia propagandowej komórki P&G, a także krótkie ad opowieści o najnowszym projekcie dla MTV. Trochę w słabym świetle stawia to interaktywną kreację, która ogranicza się tylko do adaptowania pomysłów Roberta Banksy. Jeżeli pomysł zostanie zrealizowany, to dla większości będzie buzzzowało, nieliczni skojarzą, że to przecież „adaptacja” akcji z 2005 roku, a jeszcze mniej liczni wyrażą oburzenie… a większość będzie klaskać, więc cel zostanie osiągnięty.

Do tej pory nikt nie wie, jak Banksy wyglada – to również doskonale napędza buzzz.

Rada: 90% of success is just showing up! R. Banksy.


One comment

  1. Hej! ja również zamierzałam pisać pracę magisterską związaną z postacią Bourdina, jednak z materiałami ksiazkowymi mam ogromny problem;/ SPrawdziłam już miedzywydziałowe w całej polsce i ksiegarnie, ale w nich ceny (nie było niczego w promocji;/) były jak dla mnie zabójcze;/
    Jeśli zechciałbyś wspomóc mnie, to proszę o kontakt na mojego maila julia.jar.photo@gmail.com


Skomentuj

