z wyobraźnią

Zaczęło się ponad pół roku temu. Mój RSS stał się celem dla piewców kryzysu, wyznawców teorii światowej recesji i wszelkiej maści Wujków Dobra Rada. Od tego czasu newsy bombardują mnie z siła odwrotnie proporcjonalną do sytuacji na giełdach. Kryzys jak nic.

Chociaż – jak pokazuje historia – jest to czas, w którym można najwięcej zarobić. Na złym zarządzaniu też. Warren Buffett optymistycznie kupuje akcje, szefowie największych spółek tną koszty, co z pewnością konstruktywnie przełoży się na ograniczenie zbędnych wydatków. Korekta rynku już nastąpiła. W dłuższej perspektywie wygrają te firmy, które nie panikując utrzymają wydatki reklamowe na stałym poziomie – tak było przynajmniej podczas bessy w latach 70-tych. No Panic – ten aspekt zawsze mocno podkreślał David Ogilvy. Dziś można powiedzieć, że przełoży się to również na większy afekt marketerów w stosunku do wszelkiej maści buzz, wom, viral, etc.

Reklama powinna skorzystać na tym, kreacja powinna wejść na wyższy poziom. W końcu, kto by pomyślał, że Mattel wpadnie na pomysł wypuszczenia Vampire Scrabble – to tylko jeden z nagrodzonych przykładów na sztokholmskim Eurobest.

imagine

Krach chyba ostatnio jest głównie emocjonalny, a do tego kłopoty, w które wpakowali się finansowi giganci, zapomogi FED-u – może już dość tych negatywnych emocji! Pora przestawić się na umiarkowany optymizm – w końcu ceny ropy spadają, mieszkania tanieją, może reklamy będę również mniej głupie niż zazwyczaj, a buzzująca w powietrzu otrzeźwiająca woń … sprawi, w dłuższej perspektywie, że kryzys przełoży się na rozkwit kultury – taka historyczna refleksja.

To wszystko już było, aż strach pomyśleć co będzie.

Rada: Imagine Brave New World.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s